اصولگرایان حامی ولایت

این بلاگ در راستای فرامین حضرت آیت الله خامنه ای و در جهت اصولگرایی می باشد.لطفا با نظرات خود ما را به کمال نزدیکتر کنید

اصولگرایان حامی ولایت

این بلاگ در راستای فرامین حضرت آیت الله خامنه ای و در جهت اصولگرایی می باشد.لطفا با نظرات خود ما را به کمال نزدیکتر کنید

رفسنجانی در انتخابات با شورای نگهبان همکاری نکرد

سخنگوی شورای نگهبان در اردوی سیاسی دانشجویان دختر
رفسنجانی در انتخابات با شورای نگهبان همکاری نکرد 

متأسفانه آقای هاشمی رفسنجانی در جریان برگزاری انتخابات و مهلت پنج روزه بررسی اعتراض ها هیچ پاسخی به درخواست اعضای شورای نگهبان برای دیدار با ایشان و استماع نظراتشان ندادند در حالی که ایشان ارتباط مستمری با شورای نگهبان در انتخابات مجلس خبرگان داشت.

به گزارش رجانیوز، سخنگوی شورای نگهبان که عصر امروز در جمع شرکت کنندگان هشتمین اردوی سیاسی دانشجویان دختر دانشگاههای سراسرکشور سخن می گفت با ارائه گزارشی از روند برگزاری انتخابات به سوالات دانشجویان در این باره پاسخ داد.

متأسفانه آقای هاشمی رفسنجانی در جریان برگزاری انتخابات و مهلت پنج روزه بررسی اعتراض ها هیچ پاسخی به درخواست اعضای شورای نگهبان برای دیدار با ایشان و استماع نظراتشان ندادند در حالی که ایشان ارتباط مستمری با شورای نگهبان در انتخابات مجلس خبرگان داشت.

به گزارش رجانیوز، سخنگوی شورای نگهبان که عصر امروز در جمع شرکت کنندگان هشتمین اردوی سیاسی دانشجویان دختر دانشگاههای سراسرکشور سخن می گفت با ارائه گزارشی از روند برگزاری انتخابات به سوالات دانشجویان در این باره پاسخ داد.

دکترعباسعلی کدخدایی با بیان این که انتخابات دهم از بعد رقابتی سنگین ترین انتخابات در میان ادوار مختلف انتخابات ریاست جمهوری در 28 سال گذشته بود، گفت:‌ با وجود این که در انتخابات دهم از تکثر نامزدها در قیاس با انتخابات نهم کاسته شده بود اما باید اذعان کرد که انتخابات اخیر از بعد رقابتی سنگین بود، البته این مسأله پیش از برگزاری انتخابات در فضای کشور مشهود بود.

وی با اشاره به تلاش‌های دشمنان و توطئه‌گران برای تخریب چهره نظام در بستر انتخابات گفت: ‌نظام جمهوری اسلامی ایران همواره در طول سه دهه گذشته در معرض طرح‌ریزی های تخریب قرار گرفته است اما خوشبختانه این توطئه‌ها با هوشیاری مقامات عالیرتبه کشورو حضور پرشور مردم در صحنه نقش بر آب شده است اگر چه این حرکت‌ها گاهی وقفه‌هایی کوتاه در روند حرکت قطار انقلاب ایجاد کرده است.

سخنگوی شورای نگهبان در ادامه توطئه چینی‌های برخی از جریان‌ها برای ملتهب کردن فضای کشور در دوره انتخابات را یادآور شد و افزود: یکی دو هفته پیش از انتخابات اسناد و مدارک دال بر این بود که برخی از افراد در صددند در صورت برنده یا بازنده شدن بحران مصنوعی در کشور به وجود آورند. از این رو خام اندیشی است که گمان کنیم اگر کسان دیگری در انتخابات پیروز می‌شدند ناآرامی ها فروکش می کرد.

کدخدایی با بیان این که شورای نگهبان مطابق اصل 99 قانون اساسی وظیفه اعمال نظارت بر انتخابات را بر عهده دارد، گفت: اعمال نظارت به عنوان مهمترین مولفه در تعیین سرنوشت نظام با بهره‌گیری از نیروهای مردمی صورت می‌گیرد، به طوریکه 95 درصد ناظران و اعضای هیأت های نظارت از میان افراد دلسوزی انتخاب می شوند. که در طول سال در نشست های آموزشی و کارشناسی حضور یافته اند.

وی افزود: شورای نگهبان با توجه به اسناد و مدارک موجود تلاش کرد در انتخابات به گونه ای رسالت نظارتی خود را اعمال کند که اطمینان و اعتماد بیشتری در بین مردم ایجاد شود. البته این نظارت عمدتاً با نظارت بر عملکرد دولت و وزارت کشور به عنوان مجری برگزاری انتخابات صورت گرفت.

سخنگوی شورای نگهبان با تشریح اقدامات این شورا درباره روند اعتمادسازی در میان مسئولان ستادهای انتخاباتی گفت: با وجود آن که شورای نگهبان هیچ تکلیفی در این زمینه نداشت یک هفته مانده به انتخابات از روئسای ستادهای نامزدهای انتخابات دعوت کرد در جلسه مشورتی برای برقراری ارتباط های لازم حضور یابند، از طرف دیگر نمایندگان هر چهار نامزد از ساعت 7 در شورای نگهبان حضور داشته اند و از طریق مانیتورها جریان برگزاری انتخابات را دنبال می کردند.

دکتر عباسعلی کدخدایی افزود: با توجه به این که یکی از نامزدها در شب انتخابات و پیش از اعلام نتایج اعلام پیروزی کرد تصمیم گرفتیم در اولین جلسه شورای نگهبان از نمایندگان نامزدها برای بررسی دیدگاههایشان دعوت کنیم. وی پیشنهادهای ارائه شده از سوی نمایندگان نامزدهای معترض (ابطال انتخابات و تشکیل کمیته حقیقت یاب) در جلسه مذکور را غیر قانونی دانست و گفت: ‌این اتفاقات با صدور بیانیه های دو تن از نامزدهای معترض مصادف شد و مقرر گردید برای بررسی اعتراض ها جلسه ای با حضور این نامزدها برگزار شود اما به جزء آقای رضایی دیگر نامزدها از حضور در این جلسه امتناع کردند.

کدخدایی در ادامه به دیدار نمایندگان نامزدهای انتخابات در نشستی با حضور مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: نمایندگان نامزدها در این نشست آزادانه و بی پیرانه آنچه در دل داشتند بیان و پیشنهاهایشان را مطرح کردند اما تقاضا برای ابطال انتخابات و تشکیل کمیته حقیقت یاب خارج از شورای نگهبان به خاطر غیرقانونی بودن آن مورد مخالفت مقام معظم رهبری قرار گرفت. البته همان روزها یکی از اعضای ستادها اعلام کرد ما می دانیم اگر صندوق ها باز شماری شود نتیجه تغییر نخواهد کرد اما ما می خواهیم انتخابات ابطال شود.

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به دیدارهای اعضای این شورا با مراجع تقلید، برای ارائه گزارش و برخی از مسئولان از جمله آقایان پورمحمدی و دری نجف آبادی جهت رایزنی با نامزدهای معترض در زمان تمدید مهلت رسیدگی به شکایات گفت: در همین زمان ملاقات هایی با برخی از شخصیت های موثر نظام، آیت الله هاشمی شاهرودی، حجج اسلام ناطق نوری و ری شهری انجام شد که راهکارها را ارائه کنند، ‌در ادامه نیز آقایان حداد عادل و ابوترابی فرد پیشنهاد تشکیل هیئات شش نقره ای برای بررسی روند انتخابات و باز شماری حداقل 10 درصد از صندوق ها را ارائه کردند که با وجود پذیرش اولیه موضوع از جانب آقای کروبی در مرحله اول ترکیب هیئت 6 نفره مورد ایراد قرار گرفت و چند ساعت بعد بیانیه ای درباره لزوم ابطال انتخابات صادر شد.

کدخدایی افزود: در پایان روز چهارم آقایان موسوی و کروبی درخواست بازشماری صندوق ها در چند استان مشخص، بررسی سریال شناسنامه ها و تعرفه ها، ارزیابی خطوط نگاشته شده برروی تعرفه ها و تعداد تعرفه های منتشر و استفاده شده را مطرح کردند که با وجود دشواری ها، عمل به این درخواست ها شورای نگهبان موضوع را مشروط به پذیرش نتیجه انتخابات در صورت صحت روند برگزاری آن پذیرفت.

وی با اشاره به پیگیری سیاست وقت کشی از جانب نامزدهای معترض پس از پذیرش موضوع از سوی شورای نگهبان گفت: بعد از این رخدادها این نامزدها ناگهان بازشماری کلیه صندوق ها، تشکیل کمیته حقیقت یاب و تطبیق آرا با سریال شناسنامه ها را خواستار شدند که برای بررسی و تطبیق این موضوعات حداقل 6 ماه زمان لازم بود.

نظرات 2 + ارسال نظر
تیر 1388/05/06 ساعت 01:46 ق.ظ http://mylostworld.blogsky.com

دوست خوبم نمی خوام کل کل کنم باهات ، فقط می خواستم در همین بدونین عقاید من و عده ای از جامعه اینجوری هست که با عقاید شما خیلی متفاوته و اینکه کاش قبول داشتی افرادی که مثل تو فکر نمی کنن هم حق اظهار نظر دارن . چیزی که متاسفانه توی جامعه ی ما مرسوم نیست و به مخالف مهر جاسوس و کافر می زنن . من به عقایدت احترام میزارم ، ولی اصلا قبولشون ندارم و به عنوان مثال نمی تونم قبول داشته باشم که نایب امام زمان ایشون باشن . در ضمن شما چطور نمی دونین کلمه ی رحیم ، کلمه رحمان چند بار توی قران اومدن ؟ چطور نمی دونین که هیچ جای قران به ولایت فقیه به صورت مستقیم اشاره نشده ؟ چطور چیزی رو که آگاهی ندارین مبنا و سررشته ی اعتقادات خودت می زاری ؟ چطور زیباترین صفات خدا رو زیر سوال میبری که همون جمال رحیم رحمان کریم هستن ؟ بسیجی از کدوم صفات خدا پیروی می کنه و با این خشونت کار می کنه ( به قول خودتون بهشون باتون دادن فقط) ، اصلا تو درد از باتوم خوردن رو چشیدی دوست خوبم ؟ تا حالا باتوم برقی خوردی ببینی چه احساسی داره ؟ دوست خوبم می دونی بعد از اون نماز جمعه تاریخی آقا ، که فرمان کشتن مردم رو علنی دادن چند نفر مردن و زخمی شدن ؟ لطفا نگو که اینجور چیزی نبود. مطمئنا اگر توهم بین مردم به عنوان معترضین نه باتوم زن حضور داشتی متوجه میشدی . خودت میدیدی .
دوست خوبم تو می دونی چندها نفر تا حالا از اسلام برگشتن فقط و فقط به خاطر اقای خامنه ای ؟ نه نمی دونی و مطمن هستم انکار میکنی و قبول نداری .
دوست خوبم من همین الان این چیزا رو دارم می نویسم امنیت ندارم می ترسم بریزن توی خونه منو ببرن . این میدونی یعنی چه ؟ اسم سهراب رو شنیدی ؟ شنیدی مادرش اومد صحبت کرد و از رد شکنجه هایی که شده بود گفت ؟ می دونی امسال سهراب کنکور داشت ؟ نه نمی دونی . می دونی طبق امار خود ایران چند نفر از همین دستگیر شده ها تا حالا فقط توی زندانا مردن ؟
می دونی چقدر وحشتناکه وقتی تو رو بخاطر فکرت و به خاطر عقیدت بگیرن ، زندانی کنن ، شایدم بکشن ؟
و اینکه فکر می کردین شاید دروغ گفته باشم حق داری چون این روزا هرکسی هرچیزی میگه .

ع-ز 1388/05/07 ساعت 10:22 ق.ظ http://osulgara.blogfa.com

از وبلاگ زیر دیدن فرمایید
www.osulgara.blogfa.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد