اصولگرایان حامی ولایت

این بلاگ در راستای فرامین حضرت آیت الله خامنه ای و در جهت اصولگرایی می باشد.لطفا با نظرات خود ما را به کمال نزدیکتر کنید

اصولگرایان حامی ولایت

این بلاگ در راستای فرامین حضرت آیت الله خامنه ای و در جهت اصولگرایی می باشد.لطفا با نظرات خود ما را به کمال نزدیکتر کنید

دلایل انتخاب 21 وزیر پیشنهادی از زبان رئیس جمهور

احمدی‌نژاد در گفتگوی مستقیم تلویزیونی با مردم:
دلایل انتخاب 21 وزیر پیشنهادی از زبان رئیس جمهور

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور با اعلام اسامی وزرای پیشنهادی خود به مجلس شورای اسلامی، عمده ترین دلایل انتخاب آنان را برشمرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس ، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور کشورمان در ادامه گفتگوی مستقیم تلویزیونی با مردم که شب گذشته از شبکه اول سیما پخش شد، با اشاره به بررسی‌های دولت برای وزارت آموزش و پرورش و انتخاب یک فرد برای تصدی این وزارتخانه گفت: خانم سوسن کشاورز برای تصدی وزارت آموزش و پرورش انتخاب شد و ما برای این انتخاب یک تحلیل روشن از کارکرد آموزش و پرورش داشتیم و باور ما این است که ماموریت اصلی آموزش و پرورش، تربیت نیروی کارآمد، مومن و عالم برای کشور است و بحث علمی و تربیت انسان در این وزارتخانه غلبه دارد و تربیت انسانها نیز باید بر مبنای اهداف یک ملت،‌آرمان‌ها و ویژگی‌های فرهنگی آن ملت باشد.
وی افزود: در کشور ما اخلاق، احترام، همبستگی،‌صداقت، پاکی، وفاداری، خانواده و احترام بسیار مهم است و این امر باید در جایی مانند آموزش و پرورش رخ دهد و معنای آن این است که نگاه غالب باید انسانی و تربیتی و اخلاقی باشد و ما علم اخلاقی و انسانی می‌خواهیم .ما در همین راستا تاریخ آموزش و پرورش را مطالعه و مشاهده کرده‌ایم که غیر از چند مقطع کوتاه همیشه مدیران آموزش و پرورش به دنبال ساختار و فیزیک و تدارک آموزش و پرورش بودند و بخشی از آن البته تحلیلی بوده ،‌چراکه یک دوره رسیدگی به آموزش و پرورش به حساب اینکه جمعیت بسیار است تعطیل شده و عقب افتاد.
رئیس‌جمهور ادامه داد: بخش دیگر آن به دلیل ویژگی‌های افرادی بود که در این وزارتخانه وجود داشتند و توانایی‌های آنها تنها در این بخش بوده و تنها ساختارها و تشکیلات را عوض کردند و مدام رسیدگی‌های تدارکاتی را انجام دادند و در عین اینکه رسیدگی‌های تدارکاتی لازم است اما آموزش و پرورش را تنها نمی‌توان با رسیدگی‌های تدارکاتی اداره کرد چرا که ما بهترین معلمان را در این بخش داریم و معلمان نیز از ما می‌خواهند که ما برنامه آموزشی را به گونه‌ای تنظیم کنیم که آنها نقش فرهنگی‌ و انسانی‌ آنها غلبه پیدا کند.
احمدی‌نژاد در ادامه اظهار داشت:‌ ما بعد از جمع‌بندی‌ها به این رسیدیم که باید فردی در این وزارتخانه حضور پیدا کند که وجه قالب آن فرد اخلاق،فرهنگ و تربیت باشد و آقای علی‌احمدی نیروی بسیار خوبی هستند و واقعا در این وزارتخانه زحمت کشیدند و در همین مدت که حضور داشتند خدمات بسیاری به این حوزه کردند و از مدیران لایق کشور هستند و تخصص ایشان مدیریت و سازماندهی است اما این امر کافی نیست و باید یک نگاه تربیت ملی، اسلامی و بومی شکل بگیرد چرا که ما نمی‌توانیم پی در پی از الگوی شرقی و غربی استفاده کنیم چرا که آینده ما را تاریک و انسجام ما را از بین می‌برد و خانواده‌ها را متلاشی می‌کند و این یعنی همه چیز از دست می‌رود.
وی با اشاره به ارائه 600 اسم برای تصدی وزارت آموزش و پرورش و انتخاب یک خانم، گفت: به نظر من خانم‌ها برای وزارت آموزش و پرورش به دلیل نگاه تربیتی که دارند مناسب‌تر هستند؛ چراکه جنس زن تربیتی است.
رئیس جمهور در خصوص وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:برای تصدی این وزارت خانه آقای رضا تقی پور را به عنوان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات معرفی کرده‌ایم و آقای سلیمانی اعلام کرد که خسته شده و حتی خود ایشان آقای تقی پور را معرفی کرد.
احمدی نژاد با اشاره به انتخاب مصلحی برای تصدی وزارت اطلاعات و با تاکید بر اینکه این وزارتخانه نیازمند تحول است گفت: آقای محسنی اژه‌ای انسان خوبی بودند و زحمت بسیاری کشیدند که من از ایشان تشکر می‌کنم، اما در این وزارتخانه ما نیازمند به تحول هستیم.
وی با اشاره به حوادث اخیر پس از انتخابات گفت: اگر وزارت اطلاعات مأموریتش را درست انجام می‌داد این آسیب‌ها را در سطح خیابان شاهد نبودیم؛ چراکه تعدادی از مردم از دست رفتند، البته مقصر آقای محسنی اژه‌ای نیست، اما باید این وزارتخانه تغییرات اساسی کند که البته کار آغاز شده است.
رئیس جمهور در خصوص انتخاب مصلحی بعنوان وزیر اطلاعات دولت دهم اظهار داشت: آقای مصلحی از انسان‌های شایسته، دلسوز، ‌عالم دینی است و ایشان 23 سال در درس خارج حضور داشته و زوایای کار فرهنگی را می‌داند و ارتباطات اجتماعی ایشان بسیار وسیع است.
احمدی نژاد افزود: باور ما این است که وزارت اطلاعات باید مردمی‌ترین نهاد این کشوربوده باشد یعنی اطلاعات 70 میلیونی باشد و فکر می‌کنم بدنه وزارت اطلاعات نیز همین را می‌خواهد و وزارت اطلاعات 70 میلیونی مردمی برپا خواهد شد و در حال حاضر امروز نیروهای متخصص اطلاعاتی فراوانی در عرصه‌های داخلی، خارجی و ضدجاسوسی و بهترین، پاک‌ترین و مردمی‌ترین بدنه را در این وزارتخانه داریم.
وی در خصوص وزارت اقتصاد و دارایی گفت: در وزارت امور اقتصادی و دارایی سعی کرده‌ایم تیم اقتصادی هماهنگی تشکیل شود و آقای حسینی همانطور که ثابت کردند متخصص، دلسوز و انسان تصمیم‌گیری هستند و ضمن آنکه بر اقتصاد کشور اشراف دارد ایشان جوان، پرتوان و هماهنگ‌ترین افراد هستند که می‌توانند بخش اقتصادی دولت را هماهنگ کند ضمن آنکه در تهیه برنامه‌های تحول اقتصادی واقعاً ایشان نقش خیلی خوبی داشتند به همین دلیل حسینی را برای تصدی این پست انتخاب کردیم.
رئیس جمهور به وزارت امور خارجه و دلایل انتخاب منوچهر متکی اشاره کرد و گفت: انتخاب آقای منوچهر متکی به عنوان وزیر امور خارجه به این دلیل بود که ایشان قبلاً هم در این مسئولیت بودند و آن را تجربه کردند، ضمن اینکه دیپلمات حرفه‌ای، متعهد و وفادار به حقوق ملت هستند و چهار سال در دولت نهم زحمت کشیدند و تجربیات و تخصص این کار را هم دارد.
احمدی نژاد به انتخاب غضنفری برای تصدی وزارت بازرگانی اشاره کرد و گفت: در وزارت بازرگانی آقای دکتر میرکاظمی در دولت نهم حضور داشتند که از مدیران بسیار خوب و دارای نگاه سیستمی هستند و زیرساخت‌ها را در بخش بازرگانی آماده کردند و امروز بخش بازرگانی را خود بازرگانان و اصناف اداره می‌کنند .دولت در بسیاری جاها خود را کنار کشیده است و خود این افراد بازار را تنظیم می‌کنند البته نواقصی هم وجود دارد که برطرف خواهد شد.
وی افزود: اقای میرکاظمی جای خودشان را به آقای غضنفری دادند، البته ما برای این وزارتخانه افراد فراوانی را مطالعه و درباره برخی از استادان دانشگاه بحث کردیم و آقای غضنفری هم استاد دانشگاه است و در نهایت به این رسیدیم که کارهایی که در این بخش آغاز شده است باید تکمیل شود ضمن اینکه بسیاری از اصناف هم خودشان از ما معرفی ایشان را خواستند و گفتند آقای غضنفری تعامل خوبی دارد و آقای غضنفری را در بخش صادرات غیرنفتی موفق بودند و نگاه ما در بازرگانی باید مدیریت بازار داخلی با غلبه صادرات باشد و امیدوارم ایشان بتواند این کار انجام دهد.

*علاقه ویژه‌ و شخصی به آقای لنکرانی دارم

رئیس جمهور با بیان اینکه بانوان سازندگان آینده جامعه هستند گفت: در وزارت بهداشت برای رسیدگی بیشتر به بانوان خانم وحید دستجردی در نظر گرفته شده‌اند و بنده از آقای باقری لنکرانی تشکر و قدردانی می‌کنم؛ چراکه ایشان از مدیران شایسته و زحمت کش هستند و بنده علاقه ویژه‌ای به ایشان داشته و دارم، اما با تحقیق در وضع بهداشت و درمان به این نتیجه رسیدیم که نیمی از جمعیت کشور را زنان تشکیل می دهند و آنها مشکلات بیشتری در خصوص مسائل بهداشتی و درمانی دارند، به همین علت و با توجه به اینکه نیمی از کادر پزشکی و پیراپزشکی، بانوان هستند، لذا متخصص زنان برای تصدی پست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نظر گرفته شده است.
احمدی نژاد در ادامه اظهار داشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد بانوان در زمینه بهداشت و سلامت آسیب پذیرترند و به خاطر حُجب و حیا بسیاری از مشکلات و بیماری های خود را بیان نمی کنند. یک متخصص زنان به عنوان وزیر بهداشت در نظر گرفته شده است تا کار رسیدگی به بانوان با جدیت بیشتری انجام شود.
وی با بیان اینکه بانوان سازندگان آینده جامعه هستند اظهار داشت: اگر بانوان سالم باشند جامعه هم سالم خواهد بود و ما به این نتیجه رسیدیم اگر یک متخصص بیماری‌های زنان یک یا چند دوره در صدر وزارت بهداشت و درمان قرار بگیرد به طور طبیعی بر مشکلات بهداشتی و درمانی بانوان در جامعه غلبه خواهیم یافت.
رئیس جمهور با اشاره به ابقای عباسی در وزارت تعاون گفت: ابقای آقای عباسی در وزارت تعاون به این دلیل است که ایشان یک دوره وزیر تعاون بود و عملکرد موفقی داشت و ارتباط خوبی هم با بدنه وزارت تعاون برقرار کرد و آنها نیز خواستار ابقای ایشان بودند، ضمن اینکه با پیگیری‌ها آقای عباسی توانست بانک تعاون را که یکی از آرزوهای بخش تعاون کشور بود تأسیس کند.
احمدی نژاد با بیان اینکه آقای خلیلیان برای تصدی وزارت جهاد کشاورزی انتخاب شده‌اند گفت: آقای اسکندری در دوران تصدی وزارت تعاون در این وزارتخانه بسیار تلاش کردند و از معدود وزیرانی بودند که شماره تلفن شان در دست مردم بود، اما ما نیازمند تحول بودیم تا اقتصاد کشاورزی وارد جریان اقتصادی کشور بشود و نوع برنامه‌ریزی‌ها تغییر کند؛ لذا آقای خلیلیان را برای تصدی این وزارتخانه معرفی کردیم.
وی با بیان اینکه وزیر دادگستری عامل تفاهم میان سه قوه است، اظهار داشت: آقای مرتضی بختیاری به عنوان وزیر پیشنهادی دادگستری انتخاب شدند . وزیر دادگستری از میان کسانی که رئیس قوه قضائیه معرفی می‌کند انتخاب می‌شود و از آنجا که باید رأی مجلس را نیز کسب کند، از وزیر دادگستری می‌توان به عنوان عامل تفاهم میان سه قوه نام برد.
رئیس جمهور با اشاره اینکه وزیر راه باید میان بدنه وزارت با نهادهای علمی رابطه برقرار کند گفت: آقای بهبهانی که استاد تمام این رشته است باید میان وزارتخانه و محیط های علمی رابطه برقرار کند و دکتر بهبهانی از پرکارترین وزرای دولت نهم بود و با دلسوزی تمام کار را دنبال می‌کرد؛ لذا ایشان به عنوان وزیر در این سمت معرفی شدند که ایشان باید تجربه گران بهای وزارت راه را به دست‌اوردهای علمی روز گره بزند.
احمدی نژاد با اشاره به انتخاب وحیدی بعنوان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: از وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح این انتظار می‌رود که با نیروهای مسلح تعامل کافی داشته باشد.
وی با بیان اینکه وزارت رفاه 3 بخش مهم دارد گفت: وزیر رفاه و تأمین اجتماعی تعامل مستقیم با محرومان جامعه و جامعه بازنشستگان دارد و تصور این است که یک خانم حس بهتری در رسیدگی به محرومان، درک مسائل بهزیستی و رسیدگی به امور بازنشستگان داشته باشد و خانم آجرلو نماینده مجلس و مدیر بودند و دارای تحصیلات روانشناسی هستند و اکنون در حال تحصیل در رشته تربیت در دوره دکتری هستند و برخی انتقاد می‌کردند که چگونه یک خانم می‌تواند بنگاه اقتصادی اداره کند و پرسش من این است که چرا نمی‌تواند؟ و خود آقای مصری مدیر کل بهزیستی کرمان بودند.
رئیس جمهور با اشاره به حضور محرابیان در وزارت صنایع و توانایی‌های وی، گفت: آقای محرابیان وزیر پیشنهادی صنایع و معادن از جوان‌های خوب کشور هستند و ما پیشنهادهای بسیاری برای این وزارتخانه داشتیم، اما با توجه به عملکرد خوب آقای محرابیان در 2 مقطع بحران جهانی و تحریم، ایشان انتخاب شد.
احمدی نژاد ادامه داد: برخی تبلیغ می‌کردند 2 هزار کارخانه تعطیل شده است حال آنکه به هیچ وجه این طور نیست و در این دوره با همت وزیر و تلاش‌های مردانه اهالی صنعت با وجود تحریم و بحران جهانی، رشد صنعتی قابل توجهی داشتیم در حالی که در دوره‌های قبل 800 کارخانه تعطیل شده بود و مشکلات بسیاری وجود داشت و امروز هم مشکلاتی وجود دارد، اما برآیند عملکرد، قابل توجه است.
وی در خصوص انتصاب کامران دانشجو به سمت وزیر علوم و تحقیقات فناوری گفت: توقع از وزیر آینده علوم این است که در حوزه آموزش عالی کارها قوی‌تر، جدی تر و هدفدارتر پیش برود و خروجی دانشگاه‌ها، انسان‌های مثبت، هدفدار و شجاع باشند و وزیر آینده علوم باید از توانایی ارزشمند استادان و دانشجویان برای این منظور بهره کافی ببرد.
رئیس جمهور ادامه داد: آقای زاهدی فداکار، دلسوز و صاحب تحصیلات عالی بود (استاد تمام ریاضیات) و فکر می‌کنم فضای علمی و آموزشی کشور در صورتی که به یک دکترای مهندسی سپرده شود، امور قوی تر و جدی تر پیش برود.
احمدی نژاد در خصوص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزیر پیشنهادی این وزارتخانه گفت: آقای حسینی وزیر پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند . وزارت ارشاد یکی از سخت‌ترین وزارتخانه‌ها است اما برخی‌ها این امر را ساده می‌گیرند، اما این وزارتخانه جای نخبگان، هنرمندان و ادیبان هست و اهالی فرهنگ ما جز برجستگان کشور هستند؛ لذا اداره کردن این وزارتخانه کار آسانی نیست ما کسی را می‌خواستیم که سعه صدر داشته باشد، کار فرهنگی را بفهمد و کار هنری و رسانه و ارتباط با اهالی فرهنگ را تجربه کرده باشد که البته انتخاب خیلی سخت است.
وی در خصوص صفار هرندی گفت: آقای صفارهرندی واقعا زحمت کشیدند و از مدیران خوب، دلسوز و علاقه‌مند کشور هستند، اما کار خیلی سخت است؛ چراکه ارتباط مستقیم با افراد است و جنس مدیریت آن هم فرهنگی است و در این حوزه با افرادی سروکار دارید که همه هم توانمندند، صاحب نظرند و مدعی هستند و سلایق گوناگون در این حوزه وجود دارد واین هم جزو زیبایی‌های اهالی فرهنگ است؛ چراکه اگر اهالی فرهنگ همه یک سلیقه داشتند که اصلا زیبا نبود.
رئیس جمهور با بیان اینکه آقای جهرمی در وزارت کار و امور اجتماعی زحمت بسیاری متحمل شدند گفت: در حالی که دست های بسیاری بسیج شد تا جلو ایجاد اشتغال در کشور را سد کند و بسیاری جوسازی‌هایی کرده‌اند که بنگاه‌های زود بازده شکست خورده، در حالی که این بنگاه‌ها جزو موفق‌ترین کارهای دولت بود.
احمدی نژاد در ادامه اظهار داشت: لازمه کشوری که حدود 2 و نیم میلیون جوان مستعد بیکار دارد این است که به سرعت اشتغال ایجاد شود اتفاقا انحرافمان هم نسبت به سایر کشورها خیلی کم بود و آقای شیخ الاسلام هم خیلی جوان ترند و آقای جهرمی هم درخدمتشون هستیم ولی آقای شیخ الاسلام جوان است و استاندار واقعا موفقی بود و در دوره‌ای که در هرمزگان استاندار بودند برای مدتی کوتاه پنج درصد بیکاری را در این استان کاهش داد و وی انسان مدیری است و روحیه سازمان یافته خوبی دارد.
وی با بیان اینکه وزارت کشور موتور حرکت دولت در کشور است گفت: درباره وزارت کشور، دراین وزارتخانه آقای نجار را معرفی کردیم و آقایان محصولی، کردان و پورمحمدی زحمت کشیدند، یک دوره هم آقای سید مهدی‌هاشمی سرپرست بود و بالاخره همه آنها زحمت کشیدند و آقای محصولی انتخابات را برگزار کرد، اما ما فکر می‌کنیم وزارت کشور یعنی تجلی خدمتگزاری به مردم و وزارت کشور هم باید جزو مردمی ترین وزارتخانه‌های ما باشد و آقای نجار هم اصلا خصلتش مردمی است از اول هم که وارد کار شده بودند همینطور بودند و ارتباطات مردمی دارند وقتی وزارت دفاع بودند ارتباطاتش با بدنه وزارت گسترده و هرجا ماموریت مردمی دادیم رفتند انجام داد.
رئیس جمهور ادامه داد: واقعا در وزارت دفاع ایشان موفق بود و توانست کار منظم و سیستماتیک انجام دهد وروحیه اش روحیه مردمی و متواضع است . وزارت کشور باید مدیری داشته باشد که درهمه جای کشور بتواند حضور یابد، دولت نمی‌تواند هر روز همه جا باشد و وزارت کشور همه جا هست وهمه وزارت کشورباید این طور باشد، آقای نجار آدم توانمندی است متخصص هم هست کار خوب تخصصی هم انجام داده است. درگذشته مایک نگاهی داشتیم که وزارت کشور فقط یک سازمان سیاسی است، ما فکر می‌کنیم این طوری نیست کار سیاسی بخشی از وزارت کشور موتور حرکت دولت در کشور است. حل مشکل مسکن در کشور از اولویت‌های دولت دهم است.
احمدی نژاد با بیان اینکه حل مشکل مسکن، از اولویت‌های دولت دهم است گفت: بنده از زحمات آقای سعیدی کیا قدردانی می‌کنم و آقای نیکزاد را به عنوان وزیر آینده مسکن و شهرسازی معرفی کردم. آقای سعیدی کیا چهار دوره وزیر مسکن و از مدیران دلسوز،‌ نجیب و صاحب فکر بوده است و ایشان فشارهای بسیاری را در دوره گذشته متحمل شدند اما در این دوره فشار بیشتری بر این وزارتخانه وجود دارد زیرا باید مسئله مسکن را به نقطه مطلوب آن برسانیم. آقای نیکزاد فردی جوان است. وزارت مسکن و شهرسازی نیازمند تحول گسترده است. آقای نیکزاد از موفق‌ترین استانداران دولت نهم بوده و در فعالیت‌های عمرانی، مسکن و صنعت فعالیت گسترده‌ای داشته و انسانی پرانرژی است. وزارت مسکن باید در دوره جدید طرح‌های گوناگون مسکن مانند مسکن مهر را به سامان برساند.
وی در خصوص وزارت نفت نیز گفت: بنده از زحمات آقایان وزیری‌هامانه و نوذری تشکر و قدردانی‌ می‌کنم، دولت نهم نخستین دولتی بود که وزیر نفت را از درون این وزارتخانه انتخاب کرد. بدنه وزارت نفت انسان‌هایی دلسوز و تلاشگر هستند. در 30 سال گذشته همواره به این صنعت به عنوان منبعی درآمدزا و پروژه‌ای نگریسته شده است.
رئیس جمهور ادامه داد: باید نگاهمان را به صنعت نفت راهبردی کنیم، زیرا در بخش اقتصاد و سیاست بین الملل نیازمند این شیوه هستیم و آقای میرکاظمی را به عنوان وزیر پیشنهادی برای این وزارتخانه معرفی می‌کنم و ایشان فردی مهندس و استراتژیک است و دکترای مدیریت دارد و میرکاظمی می‌تواند با به ‌کارگیری تجربیات فراوانش وزارت نفت را از حالت روزمرگی و فصلی خارج کند.
احمدی نژاد در خصوص وزارت نیرو و انتصاب علی آبادی به عنوان وزیر پیشنهادی برای وزارت گفت: از آقای پرویز فتاح که انسانی زلال، دلسوز، ‌پرکار و پرجنب و جوش و جزو پاک‌ترین مدیران دولت بوده است در بخش دیگری که حجم کار آن کمتر، اما اهمیتش بیشتر است استفاده خواهم کرد.
وی افزود: آقای علی آبادی دارای کارشناسی راه و ساختمان است و در زمان ریاست بر سازمان تربیت بدنی هشت میلیون متر مربع ورزشگاه احداث کرده است و این در حالی است که قبل از دولت نهم فقط پنج میلیون متر مربع ورزشگاه در کشور وجود داشت، با اینکه علی آبادی در فوتبال موفق نبود و اشکال از خود وی بود، اما در رشته‌هایی که هیچ وقت آرزوی مدال آوری نداشتیم توانستیم مدال‌های متعددی به دست بیاریم و اکنون این رشته‌ها رو به شکوفا شدن هست و آقای علی آبادی می‌تواند در وزارت نیرو موفق تر عمل کند زیرا نگاهی همگرا دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد