اصولگرایان حامی ولایت

این بلاگ در راستای فرامین حضرت آیت الله خامنه ای و در جهت اصولگرایی می باشد.لطفا با نظرات خود ما را به کمال نزدیکتر کنید

اصولگرایان حامی ولایت

این بلاگ در راستای فرامین حضرت آیت الله خامنه ای و در جهت اصولگرایی می باشد.لطفا با نظرات خود ما را به کمال نزدیکتر کنید

نماینده ولی‌فقیه در سپاه؛

چرخش تئوریک حجاریان به خاطر انحراف مبنایی بود 

جای تاسف است که فردی مانند حجاریان با آن همه سوابق علمی و سیاسی 30 ساله مانند بنیانگذاری وزارت اطلاعات، پژوهشکده علوم استراتژیک و عضویت در سازمان‌ها واحزاب مختلف از جمله سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و حزب مشارکت و از همه مهم‌تر شکل دهی اصلاحات، در برابر این واقعیت‌های روشن، شبهه تراشی کند

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به «توبه نامه تئوریک» حجاریان که در دادگاه بررسی اتهامات سران آشوب از سوی سعید شریعتی قرائت شد، واکنش نشان داد و سرآغاز انحراف افرادی چون حجاریان را در مباحث تئوریک «مبنا قراردادن تفکرات تئوریسین‌های غربی درباره مساله ولایت فقیه» از سوی آنان عنوان کرد.
به گزارش وطن امروز حجت‌الاسلام علی سعیدی که روز سه‌شنبه در مراسم معارفه نماینده ولی فقیه در سپاه علی‌بن ابیطالب (ع) سخن می‌گفت با اشاره به اعترافات سعید حجاریان درباره الگوپذیری از متفکرانی همچون «ماکس وبر» مبنی بر اینکه در جوامع اروپای شرقی و آسیای میانه فرد حاکم، ارباب است و مردم در آنها رعیت محسوب می‌شوند، افزود: اینگونه نظام‌های حکومتی به هیچ عنوان قابل قیاس با نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی نیستند. سعیدی عنوان کرد: این اشخاص درصدند با ایجاد چالش و چرخش درباره ولایت فقیه، آن را چیزعجیب و غریبی در اذهان عمومی جلوه دهند.
وی اظهار داشت: جای تاسف است که فردی مانند حجاریان با آن همه سوابق علمی و سیاسی 30 ساله مانند بنیانگذاری وزارت اطلاعات، پژوهشکده علوم استراتژیک و عضویت در سازمان‌ها واحزاب مختلف از جمله سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و حزب مشارکت و از همه مهم‌تر شکل دهی اصلاحات، در برابر این واقعیت‌های روشن، شبهه تراشی کند. سعیدی در ادامه این سؤال را مطرح کرد: «آیا وضعیت ما باید اینگونه باشد که با نگاه به تفکرات غربی آن هم متفکرانی که درچند دهه گذشته نظریه‌پردازی کرده‌اند، بخواهیم ملت پر افتخار ایران را تازه به یک شهروند مبدل کنیم؟»
نماینده ولی فقیه درسپاه با اشاره به اهمیت تبعیت از ولایت فقیه، آن را تنها حجت خدا در زمان غیبت امام معصوم (ع) دانست وگفت: اطاعت از ولی فقیه درصورت عدم حضور امام معصوم به عنوان نماینده خدا روی زمین واجب است. سعیدی با بیان اینکه شناخت حجت خدا روی زمین و تبعیت و همسویی با وی از الزامات تشریعی و تکاملی انسان از دیدگاه اسلام است، اعتقاد به خداوند متعال را صرفا منوط به قبول این 2 اصل مهم دانست.
وی گفت: تنها در صورتی فعلیت ایمان در یک فرد مسلمان محقق می‌شود که آن فرد خدا را بشناسد و به دنبال آن شناسایی ائمه اطهار(ع) و امام زمان خویش را در اولویت کار خود قرار دهد. سعیدی این اقدام را شرط اصلی تکامل بشر برای کاربردی کردن الزامات تکاملی انسان از دیدگاه اسلام عنوان کرد. نماینده ولی‌فقیه در سپاه در پایان سخنان خود با بیان اینکه نوع دیگر الزام تکاملی انسان از دیدگاه اسلام، الزام تکوینی است، افزود: این قبیل الزامات شامل 3 بخش جمادات، نباتات و حیوانات است که خداوند این نعمات را برای بهتر زیستن و تکامل انسان‌ها آفریده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد